Storytelling în training

Așa cum spuneam și în articolul anterior, analogiile, poveștile și metaforele sunt foarte importante în procesul de învățare.
Pentru a facilita un proces de învățare, acestea trebuie să:
- declanșeze o emoție;
- redea situații cu care angajații sau cursanții să se poata identifica ușor;
- evidențieze clar și explicit obiectivele cursului;
- fie ușor de înțeles și reținut.
Cum integrăm poveștile în training?
- Prin cunoașterea audienței: Dacă o poveste nu este despre ascultător, ea nu va fi ascultată. Una dintre greșelile pe care le fac mulți dintre traineri, este că nu încearcă să-și facă povestea ascultată, ci doar povestită. Aplicate în e-learning, poveștile pe care le spui trebuie să fie conectate la audiența ta. Așadar, înainte de a începe povestea, pune-ți câteva întrebări: Conținutul cursului îl va captiva pe cursant? În ce context va relaționa? Ce limbaj îi este mai familiar?
- Folosește o structură: Orice poveste bună are trei elemente esențiale: introducere, acțiune și rezultat.
- Apelează la emoții: Emoțiile reprezintă legătura dintre tine și audiența ta. Cât timp păstrezi elementul emoțional al mesajului poți determina oamenii să acționeze. Altfel, ei doar vor citi.
- Intensifică o poveste prin vizual: Studiile arată o reorientare spre “visual storytelling” – adică să îți spui povestea prin elemente vizuale, auditive (folosește imagini, materiale video, infografice, studii de caz interactive)
- Spune povești relevante: Pentru ca povestea ta să fie credibilă, este esențial să fie autentică. Apelează la exerciții practice, simulări, studii de caz axate pe situațiile curente din companie
Dacă vrei să vezi cum am integrat noi storytelling-ul în trainingul online, scrie-ne la adresa [email protected].