Principalele două aspecte pe care le ia în calcul orice organizație când dorește să implementeze o platformă de e-learning, țin de două criterii: preț și calitate.

  1. Preț

Există multe modalități de tarifare în acest moment (cost/număr de utilizatori, cost/utilizatori activi, licență de utilizare pe o perioadă de timp etc.). Aceste informații se pot găsi foarte rapid, accesând paginile companiilor care oferă astfel de platforme, consultând forumuri sau solicitând oferte de preț.

  1. Calitate

Calitatea este percepută, de cele mai multe ori, exclusiv în funcție de nevoile organizației de la acel moment: ușurință de navigare, design, instrumente de comunicare și raportare etc.

Ritmul foarte rapid de schimbare a nevoilor de învățare face ca achiziția unui LMS, care nu se updatează continuu la realitățile pieței, să creeze mari probleme pentru organizații, iar în final procesul de achiziție să fie reluat.

Așadar, care este criteriul esențial de alegere a unei platformă de e-learning(LMS) pentru companie?

Criteriul esențial este furnizorul platformei de e-learning, în a cărui analiză două sunt aspectele importante ce trebuie urmărite:

  • Numărul și diversitatea clienților. Un număr mare de clienți, care activează în industrii diferite, îl “obligă” pe furnizor să ofere soluții la diversele cereri de optimizare și de dezvoltare a altor instrumente în cadrul platformei. În timp, toate dezvoltările, puse la dispoziția unui client sau altul, vor ajunge un standard pentru LMS de care vor beneficia toți clienții furnizorului. Așadar, cu cât clienții sunt mai numeroși și vin din industrii cât mai variate, cu atât crește posibilitatea de a dezvolta mai multe instrumente utile și performante în LMS și implicit de a oferii un LMS competitiv la un preț mai mic.
  • Activitatea principală o furnizorului o constituie oferirea de servicii de eLearning. O companie a cărui core business este dat în principal de o singură activitate își va aloca toate resursele pe dezvoltarea activității principale, pentru a rămâne competitiv pe piață. Din nefericire, există situații când companiile preferă să cumpere un LMS de la alte companii IT cu care colaborează pe alte sisteme în cadrul organizației (ERP, CRM, HR etc.), chiar dacă acest lucru înseamnă, de cele mai multe ori, un LMS mai puțin eficient la un cost foarte mare.

 

 

Comentariile sunt inchise.